ISTORIC

 

În anul 1996 s-a înfiinţat în România, Societatea Comercială FREYROM S.A., cu capital majoritar francez, ca filială a Grupului Freyssinet International & Cie. În baza acestui statut, societatea a beneficiat de un transfer direct de tehnologie şi, astfel, a avut posibilitatea de a aplica, în cadrul lucrărilor sale, chiar de la începutul activităţii, soluţii inginereşti şi tehnologii de ultimă oră pe plan mondial.

Dispunând de o puternică bază tehnico-materială şi de un grup de specialişti cu o înaltă calificare tehnică în Franţa şi în România, compania a participat de la bun început, în calitate de antreprenor general, în asociere cu FREYSSINET International & Cie, la lucrări construire, consolidare şi reparare în special a lucrărilor de artă pentru transporturi cum ar fi poduri, pasaje, viaducte, tuneluri, terasamente, etc.

Din aceste proiecte, dorim să amintim între anii 1998 şi 2001: podul pe DN73 la Pişcani, reabilitarea pasajului pe DN22, km 183+780, la Cataloi, consolidarea viaductelor rutiere pe A2, acces Borcea, km 1+940, şi  acces Cernavodă, podul pe DN 76, km 117+120, peste râul Crişul Pietros la Drăgăneşti, pentru care FREYROM a obţinut Trofeul Calităţii ARACO în anul 2000, şi, nu în ultimul rând, pasajul pe DN 1, km 140+764 la Predeal.

La începutul anilor 2000, asocierea FREYROM - FREYSSINET International & Cie a semnat cu Administraţia Naţională a Drumurilor, un contract de anvergură, constând în efectuarea de reparaţii capitale pentru 14 poduri, printre care menţionăm DN 72 Gemenea, DN 64 Marcea, DN 67 Tomşani, DN 24C Cârniceni, DN 15B Timişeşti, DN 7 Ilia, DN 67D Bârseşti şi DN 15 Zăneşti. Acest contract s-a extins pe durata a mai mulţi ani şi ne-a creat o bază solidă de experienţă în toate domeniile implicate de activitatea întreprinsă ca antreprenor general.

În 2002, tehnologia noastră a fost din nou scoasă în evidenţă prin participarea la construcţia suprastructurii podului principal peste Canalul Dunăre-Marea Neagră, mai exact la punerea în lucrare a tiranţilor, un proiect ce are la bază arcul Nielsen, un tip de structură deosebită.

În afară de obiectivele în care compania era implicată în calitate de antreprenor general, FREYROM şi-a dezvoltat activitatea şi pe diverse specializări cum ar fi:

  • Mărirea capacităţii portante a lucrărilor de artă şi de construcţii civile, prin utilizarea tehnologiilor moderne de precomprimare cu toroane, în sistem C - tip Freyssinet, cu bare pentru precomprimarea betonului şi cu toroane T15 de înaltă rezistenţă;
  • Producerea şi punerea în operă a aparatelor de reazem din elastomer armat şi a aparatelor de reazem mecanice tip TETRON;
  • Producerea şi punerea în operă a dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilataţie – tip FREYSSINET;
  • Repararea betoanelor degradate la structurile existente, prin tehnologia betonului torcret şi prin aplicarea mortarelor speciale;
  • Aplicarea membranelor hidroizolatoare pentru lucrări de artă, noi sau existente;
  • Consolidarea structurilor lucrărilor de artă existente prin tehnologia armării cu ţesătură din fibre de carbon (TFC) – tip FREYSSINET;
  • Aplicarea de protecţii anticorozive pentru structurile metalice.
  • Post-tensionare planşee şi silozuri

Din lucrările noastre cele mai recente, putem menţiona: operaţiuni montare rosturi pentru autostrada A3, montare hobane la pasajul peste DN1 la Bărcăneşti, lucrări de post-tensionare grinzi pentru Centura Sucevei, de post-tensionare plăci pentru parcarea Stadionului Naţional din Bucureşti, pentru Adora Mall din Craiova şi pentru clădirile turn City Tower şi Capital Fort Business Center din Sofia, Bulgaria.

Dorinţa noastră este ca în viitorul apropiat să ne extindem activitatea cât mai mult atât pe pe segmentul construcţiilor civile, cât şi pe acela al reabilitării monumentelor istorice.